неделя, 17 юни 2012 г.

Храната като лекарство

Мислете си за храната като за лекарство. Както лекарствата са полезни и вредни така и храните са такива.

Има храни които са богати на витамини и минерали , с ниска калоричност, лесноусвоими и които задължително трябва да включвате в менюто си. Такива са например

 БОБОВИТЕ ХРАНИ



  • ЛЕЩА
  В 200 грама варена леща се съдържат около 230 калории , 20 грама протеин , 40 грама въглехидрати , 15 грама фибри ,4 грама захар и 136 грама вода.Съсъдържа и фибри , които са от полза за понижаване на холестерола и стабилизиране на кръвната захар. 
От 100 грама леща ще попълните дневната си нужда от витамин E,. Особено полезна е при анемия, заради богатото съдържание на желязо.
Лещата засища и дълго време няма да ви се хапва. Чудесна храна е за хора с гастрит,колит и язва, при  заболявания на сърдечно-съдовата система
Лещата е полезна за нервната система поради богатото си съдържаниние на витамини от групата В. Подходяща е при депресии зашото предизвиква чуството на спокойствие
Лещата съдържа голямо количество пурин и хората страдащи от подагра трябва да я избягват!

  • БОБ(Фасул)
Той е трудносмилаема храна, заради голямото съдържание на целулоза. Има висока хранителна стойност: белтъчини  23,3%; въглехидрати 55,5%; вода 11,2% и мазнини 1,5%; добър минерален и витаминен състав. Ако се занимавате редовно с фитнес, то бобът е вашата храна
 Желаещите за забременяване да хапват  боб и леща
Когато искате да отслабнете е добре да изключите бързите/прости въглехидрати (сладкиши, брашно) и да включите в менюто си въглехидрати от семейство бобови.
Съдържа също фибри, а фибрите забавят процеса на усвояване на въглехидратите. Когато въглехидратите се усвояват бавно, тогава получавате по-малко енергия за по-дълъг период. А
Затова по време на диета за отслабване се консумират храни, които съдържат бавни въглехидрати, за да може да имате по малко (равномерно) енергия, която може да бъде изхарчена с ежедневни дейности (работа, ходене и др.).
  • ГРАХ

За разлика от останалите варива, суровият грах  е богат източник на витамин С. Съдържа също витамини от групата В, минерали и фибри. Пресният грах е лесносмилаем и ускорява чревната перисталтика
  • СОЯ
Соята съдържа и много антиоксиданти, които защитават клетките от преждевременното стареене.  Това прави соята незаменима и в козметичната промишленост, но много по-добри резултати ще постигнат дамите, ако комбинират здравословно хранене със соеви храни и мощта на козметиката. Чували сте за прочутата кожа на японките, за липсата на целулит и вече доказаната връзка на тези факти с консумацията на много соеви храни.
Соевите храни и соевите протеини допринасят и за изчистване на подкожните мазнини поради наличието на естествени изофлавони.
Една чаша соеви зърна се оставят да престоят поне 6 часа, накиснати в 500мл вода. После изливате водата, изплаквате зърната и наливате 800мл вода. Варите на бавен огън до пълно омекване. Сварената соя изсипвате в голяма купа, настъргвате един морков, нарязвате на тънки филийки глава лук, добавяте нарязан магданоз и овкусявате с лимонов сок и малко сол.

Вижте хранителния състав в 100 г. от  храните . От таблиците за различните храни може да си направите извода за техния състав и да си подбирате по внимателно какво да похапвате.

Няма коментари:

Публикуване на коментар