неделя, 19 юни 2011 г.

Сок от грейпфрут помага за отслабване

Половин чаша питие преди храна прави чудеса: минус 7 килограма!
Сокът може да се смени и с ядене на грейпфрут. Може би не е твърде вкусно: но пък е много полезно!
Пациентите с наднормено тегло, които пиели по половин чаша сок от грейпфрут или изяждали по половин грейпфрут преди трите основни ястия на обяд,  успели значително да намалят теглото си. Това доказва  научно изследвания от университета Вандербилт. При тях се снижил индекса на телесна маса и намаляла обиколката на талията.
След 14 седмици  доброволците загубили средно по около 7 процента от теглото си, а  това означава близо 7 килограма наднормено тегло, съобщава АМИ-ТАСС.
В допълнение, в участниците значително се увеличило нивото на   „полезния“ холестерол – HDL-холестерола. Сокът подобрява работата на  черния дроб и съдържа много витамин С.
- Но ние трябва да помним, че сокът от грейпфрут забавя разграждането на някои лекарства в организма, като например Виагра – предупреждава старши научният сътрудник в Института по клинична фармакология, от НЦ към  МЗ на Русия  Дмитрий Сичев.
- Това е опасно – лекарствата се натрупват в организма.  Последствията могат да бъдат печални …
Така че не трябва да се пие този сок заедно с лекарства за понижаване на холестерола, имуносупресори, антибиотика еритромицин,
орални контрацептиви, противораковото лекарство тамоксифен, виагра и аналозите му.
източник :http://30dumi.eu/

вторник, 31 май 2011 г.

Защо имаме нужда от сън за да отслабнем?



 Според WebMd повече сън наистина ще  ни помогне да контролираме теглото си
Нашият живот  е на все по-бързи обороти. Съвместяването на деца и кариера, дълъг работен ден или работене на  повече от една работа и остава малко скъпоценно време  за  сън. По-малко от 25% от хората  си взимат  препоръчвания  8 часов сън. Това означава, че 75% от хората не го правят! Това е удивително констатация, като се има предвид, че между 75 - 80% от населението е с наднормено тегло. Дали това е просто и интересно съвпадение? Или хората наистина се нуждаят  от сън за да отслабват или за предотвратят наддаване на тегло? Изследванията подкрепят идеята, че човек трябва да спи за да отслава До сега е установено, че имате нужда от сън, за да отслабнете. Колкото по-малко спите, има по-голяма вероятност да качите теглото си. Освен това, ако сте на диета за отслабване, по-малко спане ви дава  по-малка  възможност за ефективно намаляване на теглото. Изследванията показват, че:
  • хората, които спят 6 часа  имат повишен риск от увеличаване на теглото с 23%
  • хората, които спят 5 часа имат  повишен риск от увеличаване на теглото с 50%
  • хората, които спят 4 часа имат повишен риск от увеличаване на теглото с 75%
Препоръчителното  време за сън е между 7 и 8 часа. Това зависи от отделния човек. Смята се, че лишаването от сън се възприема от организма като стрес. По време на стрес тялото ви отказва да се откаже от съхраняване на  гориво (мазнините) за енергия. В резултат на това човек се чувства уморен и гладен и тялото ще направи всичко възможно, за да събере повече гориво. Вие ядете повече и може да направи грешен избор на храни Тава значи , че причината, поради която трябва да спите е  да отслабвате, или се получа така, че сънят релаксира тялото. Когато то е релаксирано, тялото ще се забави и с готовност освобождава на акумулирана енергия, без да иска да ядате.

Биохимично Основание за това защо имате нужда от съня за да отслабнете

Недостатъчният или влошен сън ще доведе до дисбаланс на редица хормони, които влияят на нашето хранително поведение. Лептин и грелин са два хормона, които са признати да имат голямо влияние върху енергийния баланс. Те  диктуват нивата на нашата ситост и глад , съответно  също могат да саботират вашата диета за отслабванеЛептин е белтък, отделян от натрупаните мазнини. При нормални обстоятелства този протеин изключва глада и те кара да се чувстваш сит. Лептин също стимулира тялото да изгаря повече мазниниГрелин е протеин, който се секретира от стомаха, когато стомахът е празен. В известен смисъл, той казва на мозъка и тялото, че е време за попълване, защото сте гладни. При липсата на сън, грелинът се повишава и се чувствате гладниВ същото време на нивата на лептин намаляват и глада си продължава. Оттук  е и глада! Освен това, лишаване от сън също води до намалено производство на  химични вещества като серотонин и допаминТехният дефицит  води към пожелаване на сладки и нишестени храни. В обобщение, липса на сън или прекъсване на  съня ви кара да се чуствате  уморени, гладни и нещастни. Това ви кара да копнеете за неправилни видове храни. Както и  той пречи на  способността на организма да изгаря  мазнините за енергия.  Ако искате да отслабнете трябва да  гледате това, което  поставяте в устата си. Както можете да видите  на вас ви трябва  определено сън, за да отслабнете , така че да може вашите хормони да са под контрол при избора на добра храна

понеделник, 28 февруари 2011 г.

Въведение

Казват, че наднорменото тегло е нездравословно. Ами така е!  Аз съм го изпитала на собствения си гръб (и крака) .  Правила съм различни диети, от които ефекта беше временен. Пила съм и разни хапчета и хранителни добавки. Имаше си и причина да пълнея - стрес, алергия, застоял живот и добър апетит.Ужас нали ! Взех решение, че трябва да спортувам активно. И ето ме вече най-активната спортистка във фитнес центъра. Взех си  карта с неограничен достъп за всички тренировки и реших да изпробвам кои от предлагани те спортни занимания ще ми допаднат. Понеже са ми по напреднали годинките, не ми се подскачаше, обаче ми допадна тъй наречения "спининг"- каране на специално колело - изправяш се на педали и караш  под ритъма на приятна музика и с ръководството на инструктор. Друго което ми допадна, беше Йога (Хатха-Йога). Ето вече 2 години тренирам активно, от тренировките излизам вир вода и не съм свалила нито килограм. Обаче спорта ми помогна да добия тонус, да се движа по-пъргаво и бързо, да съм по издръжлива. Може и да не съм отслабнала на килограми, обаче се стегнах и почнах да нося по малък размер дрехи.От фитнес салона момичетата ме успокояват, че съм стопила тлъстени, но съм натрупала мускули, които тежали, та затова не съм свалила килограми. Да ама аз искам да сваля! Колко лесно се пълнее, а колко трудно и направо невъзможно се отслабва. Затова искам да дам съвети в тоя блог на хората които са пълни, на хората които тепърва чустват, че напълняват. Ще споделя моя опит, моите грешки и всички диети които съм пробвала . Стигнала съм до извода , че не трябва на всяка цена да се отслабва  и то с  драстични диети и гладуване. Трябва да се разбере първо каква е причината за пълнеенето. Винаги има причина. Има хора, които ядат като слонове и пак са кльощави. Значи работата не е само в в яденето. Хората са различни ,водят различен начин на живот и затова към всеки случай трябва да се подходи индивидуално, но тук смятам да споделя с вас  всичко което което знам  по въпроса  и може да ви помогне да отслабнете или да не ви позволи да не напълнеете. Смятам, че все ще бъда полезна на някой
Всички материали които публикувам в този блог целят единствено осигуряване на образователна информация, а не медицински инструкции.
 Информацията и мненията са дадени с най-добри намерения от страна на автора.